פורטל זכרון יעקב והסביבה  

צור קשר דף הבית אינדקס עסקים בלוגים מקצועיים כדאי לדעת ילדים ונוער אוכל וסטייל תרבות ואומנות גוף ונפש בילוי ותיירות  נדלן וסביבה

הרשמה לניוזלטר  |  הוספת עסק לאינדקס העסקים בחינם

זכרון והסביבה
מה בין פירסום לנרות חנוכה?
ורד ברלל - 20/12/2011

כל ערב במהלך החג נהוג להדליק חנוכיות. זאת ועוד, מצווה היא להדליק את החנוכיות בחלון כדי שכל עובר אורח יבחין בהם.

שלא כמצוות אחרות בהן נשים אסורות, והן חלות על גברים בלבד, גם נשים רשאיות להדליק חנוכיה (ויש המגדילים ומכלילים במצווה גם ילדים, כלומר כולם!).

 

וכל זה למה?

מה בין פירסום לנרות חנוכה?חנוכיה דולוקת ואור מופץ, כדי שכולם ישמעו ויכירו את העסק שלך. אילוסטרציה istoock

נכון, זה יפה, זה חגיגי, זה מתחרה בהצלחה יחסית עם עץ חג המולד המקושט, אבל ברור שלא זאת היתה כוונת החכמים שקבעו את הילכות החג כפי שנקבעו.

 

אז מה בכל זאת?
פירסום רבותי פירסום!

 

אנחנו חוגגים, כפי שיודע לציין כל ילד קטן את חג החנוכה כזכרון לנצחון המכבים, כעדות לחנוכת בית המקדש ואם תרצו גם לתיזכורת נס פך השמן.
ניצחנו במלחמה, נבנה בית מקדש, עכשיו יש חג שכל מטרתו להזכיר את אותו אירוע גורלי.

או במילים אחרות, לפרסם את הנצחון.
וכמאמר הפסוק שאף אומר בראש גלי כי הכוונה "להלל ולשבח" קרי, לעשות יחסי ציבור לקב"ה.

 

חשיבות ההפצה ברבים
כל בעל עסק חייב לזכור, עשית משהו, מוצלח, יעיל, אם לא תשוב ותזכיר אותו באופן שוטף בהזדמנות המתאימה הוא ישכח מלב.
אתם באמת חושבים שהיינו זוכרים במשך 8 ימים את נצחון המכבים אם לא היו מתלוות אליו סופגניות וסביבונים?!

 

אבל לפרסם זה לא מספיק
השאלה הגדולה היא איפה מפרסמים ואיך.
כאן נכנס עניין יחסי הציבור וההפצה ברבים, לא מספיק שהדלקתם את החנוכייה כדי שכל בני הבית יראו, יש לשים אותה בחלון כדי שגם עוברי אורח מזדמנים יחשפו.
נר בלילה מאיר למרחוק, הוא בולט ומושך את העין. אם יעבור מישהו ברחוב הוא יבחין בסימן, ב"טיזר" הלו היא החנוכיה הדולקת.

 

ואם במקרה אותו אדם המטייל ברחוב לעת ערב, טרם שמע על המקרה המפורסם, הנרות הדולקים יגרמו לשאול לפשר האור החריג ובכך עוררנו את סקרנתו של הצופה, ומרגע שהוא שאל אפשר להפגיז אותו במידע, כי הרצון לדעת בא ממנו ולא אנחנו רדפנו אחריו ו"הכרחנו" אותו כאילו להאזין.

 

שהלקוח הפוטנציאלי יבקש לקבל מכם מידע
זו הגדולה שבשיווק אפקטיבי ויחסי ציבור.
זה לא שבעל העסק "דוחף" את המוצר שלו ללקוח הפוטנציאלי אלא גורם ללקוח לרצות ולבקש לדעת על המוצר.

 

איך עושים את זה?
בדיוק כמו החנוכייה. יוצרים טיזר, נותנים מעט מידע, מזמינים "לטעימות" מהמוצר, ובכך גורמים ללקוח הפוטנציאלי לבוא לאיכם, לשאול ולהתעניין.

אם הלקוח הפוטנציאלי ביקש אתכם, הוא כבר שלכם.
עכשיו, נותר רק לחשוב מה ה"נר" בעסק שלך, ולהדליק אותו בחלון.

בברכת חג שמח, מלא אור ושמחה.


לטיפים נוספים ומידע, באתר>

ורד ברלל, Vתקשורת

יועצת תקשורת ומיתוג לעסקים

מנחת סדנאות כתיבה.

052-8785587

info@vtikshoret.co.il
http://www.vtikshoret.co.il/

search